Impulsklapp

I dessa juletider undviker jag helst allt som har med shopping att göra. Att hitta ngt fint till sig själv är inte ens på tanken ( ! ) men i måndags så hände det. Regnet fortsatte att ösa ner med alla millimeter droppar den kunde bidra med. Och utan luva eller paraply valde jag att vänta ut regnet genom att gå strolla från affär till affär.

trend
Under den traditionella rundan till
H&M Trend råkade jag hitta denna docksöta klänning.

Lite halvtaskigt material som består utav en ull/akryl mix. No stanx till akryl. Såg det först när jag kom hem fast nu spelar det mindre roll då jag tröstar mig med 20% rabatten jag fick. Det får helt enkelt bli en impulsklapp till mig själv.


Klänningen finns också i lila, svart och créme.







 


Twiggy..

Den levande legenden. Vet att många i bloggsfären tycker om henne. Personligen gillar jag dagarna före hennes stora genombrott som modell.

Det är ingen nyhet att Twiggys look skapade dåtidens (och även nutida) bodytrend: skin(ny) is in!
Jag skulle vilja se fler pinups á la Vargas och timglasfigur.

Tills idealet ändras så finns denna söta tee att beställa för alla Twiggy fantaster därute. Priset är 165kr + frakt på Megastore. Bra är att du slipper tull och diverse kostnader.


twiggy tee

 Nice, or nice price?




Godis i Stora Lass

Det är alltid gott med godis. Nu har jag lyckats tjäna in tillräckligt mycket poäng för en leverans, och detta tack vare mina underbara läsare! Tack!

Såg dock att några registrerat sig men inte hunnit aktivera sitt konto på
Gratis Godis. Detta måste ni göra för att själva kunna värva medlemmar. Gör ni inte det så får ni ju inget för mödan. 
Jag vet att detta fungerar men hört att det kan ta lite tid för godiset att komma fram, men som man säger, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge!

image326

Bild: (Google)

Vill du veta mer el bli medlem kan du klicka här.

Trevlig Helg!




Dagens Julklappstips 6 Dec

Dagens tips är för The Bling Bling Girl som lever efter mottot Allt som Glittrar är Guld.
Hittade dessa söta
ShugaBuds för ett tag sedan och enligt mig så slår dem de rosa hörlurarna från iShop med hästlängder.
Swarovski stenar är 
hörlurarna klädda med och  finns i en massa olika färger:  rosa, blå, grön, gul/guld, silver och (den självklara favoriten) rainbow. Detta enbart för att matcha din Ipod!
Snacka om att piffa upp din gråa promenad med lite vardagsglamour -''A
little Bling Bling for every thing''
Jag vet att lillasystern kommer att bli alldeles till sig för dessa.

shugabuds
Finns att klicka hem hos
Megastore.

Dagens Julklappstips 5 Dec

Bara för det är juletider behöver inte allt kosta skjortan. Ibland är det enkla också det allra bästa.
Dagens budget tips är att ge bort en prenumeration. Har personen ifråga ingen speciell favorit så
fungerar det lika bra att prenumerera på tidningen/magasinen som skriver om hobby/intressen.

Jag hade blivit euforisk av en prenumeration på
Elle interiör, Plaza Interiör, Vogue mfl.
Här kan du välja och vraka mellan olika tidningar.

reading
Vilken tidning skulle du vilja ha i julklapp?

Dagens Julklappstips 4 Dec

Det blir mycket inredningstips från min sida. Men det faller naturligt när man är överförtjust i sådant. Kakeldekor är inget som jag håller varmt om hjärtat. Väljer man fel så förvärrar det bara kakelkrisen i köket. Men jag måste erkänna, ifall jag skulle hamna i en sådan kris så skulle jag trösta mig med dessa från Etol.



Kakeldekoren Familjefrestelser  fungerar som recept på Köttbullar, Pannkakor, Chokladbollar, Frullefrallor, Kanelbullar och även Matkalkylator för den som inte är så hemma på kryddmått.

För kaffeälskaren så finns istället Kakeldekoren Kafferecept. Recept som är med: Espresso, Kaffe med mjölk/Cafe au lait/Caffe Latte, Caffè Mocha, Cappuccino, Husets Kaffe (en slät kopp kaffe och kaffegök) samt en med kort Kaffekunskap.

Dekoren i sig är blank och transparent. Texten är väldigt fin med den mörkgråa färgen.
Av naturliga skäl skulle Familjefrestelser  vara en utmärkt gåva till storasyster min.

Pris 85kr.
Storlek: 15x15 cm
Hemsida: Etol.se

Dagens Julklappstips 3 Dec



Dagens Julklappstips är Yves Saint Laurent lipgloss/armband. Guld tillsammans med svart är en grym kombination och det visar YSL bra här.
Tillsammans med det snygga yttre får du två små lipgloss plus en miniblush/skugga i själva armbandet.

Priset är 495kr vilket är ganska budget för en grej som känns lyxig.
Passar bra att ge till någon som är samlingsgalen á la Siri. En bra och bestående julklapp man inte glömmer i första taget.



 YSL Seduction Palette är också en riktig sötnos. Klicka på bilderna för att förstora dem.


Coctail

Letar efter det hittills finaste duschdraperi jag sett. Det är ett genomskinligt draperi med ljusslingor i. Kommer ni ihåg det? Det fanns att köpa på Coctail i Stockholm för ett bra tag sedan. Nu verkar det som om butiken inte får in draperiet längre men samtidigt kan det inte en limited edition vara.

duschdraperi

Undrar ifall ni kanske sett det på annat håll, gärna en hemsida eller möbelkedja som har sina butiker lite varstans i landet. Vet ni namnet på designern så kan även detta vara till hjälp.

Toodles!


Dagens Julklappstips 2 Dec

Tänkte genast på pojkvännen när jag såg denna. Han glömmer alltid  något och måste springa ut & in minst 10 gånger innan han är klar för avfärd. Senast idag gick han hemifrån utan att ta med sig sina hemnycklar. Hmpf!
Jag tror att vi alla känner en tankspridd person som då och då behöver en extra påminnelse. Och vem gör det bättre än denna dörrmatta.

 

Dörrmattorna är i kokosfiber med vinylbaksida. Kan klickas hem
HÄR.
* Storlek: 60x40 cm
* Formgivare: Morten Lindquist
* Pris: 295kr.


Dagens Julklappstips 1 Dec

Passar bra att släppa julklappstips nu när det äntligen är 1 Dec.
Dagens Julklappstips, kanske till bästa vännen, flickvän eller varför inte dig själv?



Allt med hjärtan fungerar att ge bort. Gillade dessa speciellt mycket då de inte är typiskt röda.
Finns att tinga hos Kyssjohanna för 160kr.




Giraff armband av Kenneth Jay Lane
Pris: 895kr hos Kyssjohanna.



Elefant armband av Kenneth Jay Lane
Pris: 1295kr hos Kyssjohanna.

Sötare armband finns inte! Jag går alltid efter mottot att köpa presenter som du själv skulle vilja ha. Då kan det aldrig slå fel. Jag hade inte kunnat tackat nej till det dundersöta elefant armbandet.


Vilka är era bästa julklappstips?