Siri Fixar

Med lite tristess och mycket kreativitet kan allt hända. Dagen till ära blev det en liten makeover på ett gammalt vintage fynd. Väldigt enkelt och grymt snyggt!
5 kronor kostade skinnväskan och axelremskedja (ifall du inte kan göra en själv) finns att tinga på H&M för en liten slant.

Före:




Efter:





Detaljbilder:




Me like alot!


Skor Som Heter Duga

Var inne på Skopunkten en sväng. Har letat efter ett par fina höstskor ett bra tag nu.
Antingen är det smaken eller storleken som är emot mig. Syrran hittade två par skor och med deras motto ''ta 3 betala för 2''  lyckades jag hitta mig ett par stövlar som heter duga.
Gillar att stilen på dem är så retro. Och bekväma. Härmed äger jag mina första par skor från Skopunkten, frågan är bara hur länge de kommer hålla.






Fängelse För Cykeltjuvar

cykeltjuv

Grahh! Precis så kände jag mig när jag såg att ngt pucko försökt stjäla min gamla Cresent cykel med 2 stycken pansarlås på. Jag menar, hur dum (och uttråkad) kan man vara. 

Vad ska man göra med en röd damcykel? Ta 10 steg till busshållplatsen!
Och hur i hela friden hade tjuven tänkt sig bryta upp mina pansarlås, som jag enbart köpt för att förhindra att den skall blir stulen. Idioti på högsta nivå.

Men Gud så roligt! (läs med kraftig ironi)
nu ska man punga ut med 1500kr á la självrisk för att fixa hela kalaset.

Ja du, vem du nu än är, Tack för ingenting!
Jag föreslår att du skaffar dig ett nytt yrke. Och jag hoppas innerligt att jag inte träffar på dig ute, för då växlar jag upp och kör över dig med min lagade cykel. Haha!

Dagens människor, är dem utvecklade eller invecklade?

Imma Star

Var ytterst tvungen att fördriva tiden med att göra min alldeles egna Star.  Och visst liknar hon mig ; )
Såhär blev hon/jag:
http://www.datestar.se/star.php?id=519564

Lämna gärna en länk till era Stars!
Har ni ej gjort en så gör ni det här: www.datestar.se

Enjoy!


Utmaningen antas!

Det tog sin lilla tid men äntligen har jag antagit utmaningen! Pust! Jag stressade fram bilden. Inte världens bästa bildkvalité men den är godkänd. Här kommer mina 9 BÄSTA KLÄDKÖP.


1. Svart klänning: Klassiskt plagg som håller i sig år efter år. Passar bra till alla tillfällen och blir en enkel och snabb outfit med hjälp av lite accessoarer.
2. Sjalen/Halsduken: Härmed utser jag mig sig till Drottningen av sjalar. Har alltid med mig en i väskan el runt halsen. Passar bra som 'kofta' på sommaren och som självklar sköld på vintern. Vill man piffa upp en outfit med en färgklick gör man det lättast med hjälp av sjalen.
3. Diademet: En given hit för mig eftersom jag är värdelös på friysrer. Diademet fungerar som en räddare vid bad el lazy hair days. Och hos mig kommer dem alltför ofta.
4. Skinnjackan: Kostade mig en slant men det var den värd. Också klassiskt plagg som har användts flitigt av mig.
5. T-shirts: Jag erkänner! Är en t-shirt människa. Har dem nästa hela tiden. Under skinnjackan, koftan, kavajen....ja allt! Inte så mkt för v-ringat heller. Bekväma och underbar passform så därför köpte jag mig en i varje färg.
6. Strumpbyxor/ Leggings: Kommentarer överflödiga! Alla behöver ett par strumpisar i lådan. Lätt att dra på sig vid kyliga dagar.
7. Mary Janes Skor: Underbara Mary Janes, älskar dem! Ligger på toppen av min sko lista. Enda finskorna jag har som jag tycker passar till alla klänningar & byxor i garderoben min.Som sagt variation är nyckelordet.
8. Guldarmbandet: Har guldsmycken i massvis. Lämnar nog aldrig hemmet utan ett halsband el armband i guld. Detta armband är nog det enda jag har som är oäkta, men det känns så naket utan ett smycke på kroppen min.
9. Skinnväskan: Valde att ta med en liten & en stor. Det finns en för varje tillställning, skolan, jobbet, shoppingen. Man väljer sin väska efter både humör och ärende. Men väskan är given och måste vara med på min lista.


Party Feet



Alltid undrat ifall dessa små inlägg verkligen fungerar. Känner man skillnad och är den stor?
Varit på stan ett flertal gånger och undermedvetet letat efter Scholl Party Feet.
Nu måste jag stilla min nyfikenhet! Någon som har testat dem? Är ute efter rescensioner ifrån er läsare/användare.
Uppskattar också tips på vart (i Göteborg) jag kan få tag på 'partykuddarna'. Känns som jag letat överallt redan, och då med betoning på överallt! 

Recensera på!



Remember ..

That This too Shall Pass ..

style

Liten påminnelse till mig själv då jag känner mig som deppigast. När ingenting går som du vill och orken inte finns kvar, då känns det skönt att en liten grej som en bild kan få dig tillbaks till ditt vanliga jag. Iallafall för en stund, en dag, ibland längre än så. Alla hamnar vi i våra svackor. 
Jag valde därför att blogga upp bilden på denna tatuering. Liten är den, nästan obefintlig, fast själva budskapet är så starkt.


(Bilden är lånad från Style.com)


Höstmys

hm

Sommaren är officiellt över, men jag gör allt för att hålla mig kvar så länge det bara går. Klänningar har man inte precis slutat med att införskaffa sig direkt, trots att det inte är något plagg man på rak arm kan förknippa med hösten och dess kraftiga blåst.

Denna klänning ifrån H&M fick strolla med mig hem efter en provtur i omklädningsrummet. Känner mig som Fröken Fluff i den, ( pga av volymen i klänningen ) fast på ett bra sätt :  )
Tillsammans med ett par strumpisar, oversized kofta och ankelboots känns den som en killer.

Höstmyset kan sätta igång!