Projekt: Uret

Japp! Nu har uret kommit. Projekt Finnished! Dock var det mindre än vad jag hade förväntat mig, men å andra sidan så funkar det nog bättre med den storleken som den är. Precis Perfect blev det!
Hittade ingen fin kedja att hänga uret på, så jag tog min 24k guldkedja som kompensation så länge.
Som tur är uret och kedjan i samma guldfärg, men bristen på blixt får det att se annorlunda ut.

Ursäkta bildkvalitén, kameran är usel på s.k närbilder.



(klicka på bilden för förstorn.)

Have a Nice...

doggen chin

.. weekend!

Pust! Vad trött man är efter en hektiskt vecka. Det får nog bli en slappar helg.

FarFars Ur

Yay! Tradera kan vara en höjdare för fynd ibland. Farsfars Fickur blev min efter ett bud, och nu väntar jag bara på att den skall dimpa ner i brevlådan så jag kan börja på mitt 'homemade halsband' projekt. Roligt med eget pyssel, halsbandet blir unikt och du får det oftast så som du vill ha det.



Tick Tack, Ja Tack.

Fun with Fred's Flare

Hittade massa roligt hos Fred Flare som jag vill dela med mig. Speciella smycken till ett bra pris.



Behöver du piffa upp vardagen lite? Låt Tinkerbell ta dig tillbaks till Neverland med detta söta halsband. Pris ca 50 dollar.
Räcker inte det guldpläterade halsbandet så kan du nappa på ett Tinkerbell Skull Bracelet med Swarkowski kristaller för att matcha. Pris: ca 120 dollar.



Känner du för att resa bort? Låt detta halsband ta dig dig vart du än känner för att vara. Vintage planet med design utav Erica Weiner hjälper dig en bit på vägen. Pris: ca 30 dollar.



Let's go old School! Detaljerna på detta halsband rockar! Jag menar, snyggare kassetbandspelare finns bara inte.  Pris: 10 dollar.



Sockersött halsband med lång guldkedja till.  Hjärtat tar dig tillbaks till tiden på mellanstadiet.
Barnsligt Bedårande! Pris: 10 dollar.




Retro Beauty

Vilken Retro Beauty är du? Gör testet & se själv!
 
länk:
http://quiz.myyearbook.com/zenhex/quiz.php?id=109070


Själv hade jag egenskaper som påminner om Brigitte Bardot.

'' You are like the french trend-and-beauty icon - Brigitte Bardot. You have her witty personality, and you are very positive to life. You are defenitly not afraid to stick out and be different, you do what you feel like and you are a free spirit. You don't take life 100 percent seriously wich is good, because you are able to laugh at different failures in life, and push yourself through tough times. Keep it up! ''




När ..




... ska du bli Min?

Chloé did it Again

chloé green jacket
När ska jag sluta tröttna på Chloé (?) Misstänker att det kommer ta sin lilla tid. Underbart mode som är sött, gulligt, romantiskt, stilrent men fortfarande väldigt detaljrikt. En av mina favoritdetaljer till hösten är tygklädda knappar. Gärna stora också.
Och här bevisar Chloé ännu en gång varför märket står orubbat kvar på min (och så många andras) topp 5 lista över världens bästa designers.


Vilka designers står på toppen av din lista? Motivera gärna varför : )

Black Is Back...

.. och då inte bara när det kommer till Höstens klädmode. Nu är det också även Höstens hetaste trend för hemmet år -06. Vad finns det att frukta med den svarta kulören? 
Jag tycker att det funkar fantastiskt finfint!



1. Fruktfat, Big Apple koziol: 299kr.
2. Glasunderlägg, Koziol: 25kr.
3.  Lotus Ljuslykta: 89kr.
4. Pluto Duschdraperi: 249kr.
5. Väggklocka, Alice Koziol: 299kr.



Bara att välkomna!