Tantvarning?

Är det tantvarning nör man bänka sig framför burken varje vardag kl 13.40 för att inte missa The Oprah Winfrey Show. Misstänker att jag är smått besatt utav henne.


Baby Got Back

Vem mer förutom jag prioriterar shopping av nya byxor/jeans allra sist på sin lista? Hade jag bott lite närmare ekvatorn skulle bekymret inte ens existera, men men säger jag bara.

Sprang runt på stan i nästan två H.E.L.A timmar för att kunna hitta ett par svarta byxor med fin passform & kvalité. Detta resultera i 2 halvdana pantalones ifrån MNG och H&M. Kvalitén är väl sådär (ja, jag är kräsen) men för det priset så är det ju dugligt. Passformen är lika med nja. Men svarta som natten är dem iallafall. Ett rätt av tre, inte illa ; )

big butt

Att jag är för kort för byxorna får jag veta då komplexet börjar krypa fram i provrummet. Inte försvinner det genom att vika upp byxkanten heller.
Rumpan är EnOrM i förhållande till min smala midjan & det gör saken inte ett dugg bättre. Hej på dig fröken påsbyxa säger jag bara.
Det går inte att undgå hur du måste/borde/ska se ut för att passa in i det enda existerande idealet. Vad hände med lite variation?

Tiden jag spenderar med att springa mellan olika affärer spenderas väl. För då kan jag se hur alla andra verkar ha hittat The Pants med stort P. Ytterst jobbigt! Jag kan väl inte vara den enda med detta avskyvärda i-landsproblem?

Ska man verkligen behöva konvertera till baggy jeans eller ha på sig klänningar året runt?
Varför kunde jag inte bara ärva supergener och födas till en färdigformad supermodell? Det borde väl göra susen?


Med Söta Strumpor Kommer Nya Skor

Dagens impulsköp är 3 par Hello Kitty strumpor. Tyvärr faller jag också för sånt. Min strumplåda ser redan ut som en explosion av färger & mönster. Det gillar vi : ) En liten färgklick skadar väl ingen.

kitty
























Lika söta som de är att se på så är de också riktigt sköna att bära. Nu måste jag bara hitta Syster Sko. Bra ursäkt till shopping va?






Ny Skokedja till Sverige

Tysklands motsvarighet till DinSko kliver in i Sverige med stormsteg. Upp till 60 Deichmann butiker förväntas öppna runt om i landet. Konkurrensen inom skobranschen blir allt hårdare då även Lindex, H&M och Kappahl utökar sitt sortiment med att fylla hyllorna med vår- & sommar skor.
Kappahl förklarar sin skosatsning med att följa med i modet. Deras stora satsning är ballerinan som skall sälja bra efter månader med kallt väder & stövlar.

Deichmann kommer att konkurrera med skokedjorna som ligger inom låg- och mellanprissegmentet. Företaget beskriver själva sina produkter som bra kvalitet till ett bra pris.



Den första Deichmann butiken öppnas i Väsby Centrum i april -07.

Företaget har existerat i ca 90 år och finns numera i 13 länder i Europa, Turkiet och Nordamerika.  Under 2007 förväntar man att företaget skall expandera med ytterligare 3 länder.

CC Skye x 3

Internet. Är. Farligt. CC Skye är farligare. Nu förstår jag vad han menar. Me like, me want, my precious.



Bilder: CC Skye.com



UPDATE: 2007-03-10

Nu kan man köpa CC Skye smycken hos Kyssjohanna.se
Bor du i Göteborg finns det en butik inne i Arkaden som också säljer CC Skye.


What Goes Around Comes Around



Om jag tror på något så är det
karma, and so do Justin Timberlake.

Vårens Kappa

Det gick lite mer än 24h så var den slutsåld. Nätshopping kan vara lite kämpigt. Undrar därför ifall någon vet om denna kappa kommer ut till H&M butikerna, och när isf?

kappan

Är väldigt trött på H&M nuförtiden men är också för lat för att gå runt och leta, så tips om vart jag kan hitta en lagom lång kappa med stora synliga knappar och trekvartsärmar är verkligen till STOR hjälp. Trekvart är nyckelordet. Skulle passa så bra till alla vårens klänningar.



UPDATE: 2007-02-25
 
Visst kom den till butikerna men What's up med tyget? Det är helt fel tyg på helt fel plagg. Just därför & bara därför blev det inget köp.


Wery Wedins

Till våren har Wedins satsat på ett så kallat 'futuristisk' tema med mjuka material, färger och former.  
En blandning av bubblegum/pop stilen återupptas genom grafiska mönster på skorna.
En del av kollektionen har fått sin inspiration ifrån trädgården. Då får vi se en mer modern variant av träskon och gummistöveln.
Lite av den metalliska trenden kan också skymtas på skohyllorna.




Kollektionen kommer ut i mars -07.

Bilder: Wedins.se



UPDATE 2007-01-05

Hittade roliga bilder som visar skorna bättre i detalj.