Made By Me

En klänning som (behöver strykas) väntar på att få möta våren -07. Jag är alldeles för mkt av en klenis för att ha på mig den redan nu. Finns ingen chans att min värdelösa blodcirkulation skulle tillåta det. Så därför gäller halsdukar och tjocka underbyxor ett tag till.



Jag har inte sytt hela klänningen själv men gjort tillräckligt för att kunna ta åt mig äran  : )


Eloge För Ekotrenden

Mode kan  vara miljömedvetet & trendigt på en & samma gång. Under mina eviga år utav shopping i Asien så har jag aldrig kunnat undgå hur underskattat Fair Trade konceptet egentligen är.
Jag tycker vi har
väntat tillräckligt länge på att stora klädkedjor skall hänga på den ekologiska trenden. Nu tar H&M första steget till något mer miljövänligt & i mars -07 släpps kollektionen.  Mer sånt här & mycket mindre av detta. Jag väntar med spänning.





UPDATE:  2007-01-31


NY KOLLEKTION MED EKOLOGISK BOMULL PÅ H&M

I vår lanseras en efterlängtad modekollektion för dam, ungdom, barn och baby på H&M. Sortimentet med ekologiskt odlad bomull kommer att finnas i utvalda butiker på samtliga H&M-marknader i mars.

? De här plaggen ligger helt rätt i tiden. Ett medvetet materialval kombinerat med det senaste modet ger kunden möjlighet att både se snygg och uppdaterad ut och må bra inombords, säger H&M:s designchef Margareta van den Bosch.

Dam

För kvinnor (storlek 34?44) gäller avskalad romantik med vida A-linjeformade klänningar, tunikor, blusar och fina trikåtoppar som matchas med leggings. Dessutom finns coutureskräddade sweatshirts, en behå och hotpants. På H&M Mama (storlek S?XL) finns liknande tunikor och leggings, och en smart amningstopp. Färgerna är nytrendigt inspirerade av växtfärger, som t.ex. potatis, aubergin, lime, matt rosa och neutralt gråmelange.

Ungdom

Basen i kollektionen på H&M &denim är jeans, T-shirts och sweatshirts. Jeansen är smala eller vida, långa eller korta. Till tjejer (storlek 32?42) finns T-shirts och linnen med tryck framtill, vida T-shirtklänningar, tunikor, en sweatshirtklänning och en jacka. Bland killarnas tröjor (storlek S?XL) hittar man T-shirts, linnen med tryck framtill och några sweatshirtmodeller.


*Alla plaggen i kollektionen har en särskild hang-tag så att kunderna enkelt ska kunna urskilja dem.


Klassiskt med Kanvas

Tråkigt nog äger jag inte en enda väska i kanvas. Varför vet jag inte då jag fick syn på denna goding
som skapat det allra senaste craving in me.
Som kontrast till alla dyra märkesväskor med vräkiga
logotyper har jag funnit den perfekta kanvas biten till ett utomordentligt budget pris.
Passar perfekt till sommarens alla färger och resor.
För er alla trendriktiga så uppfyller den även vårens måsten gällande väskor:

* storleken (big is still beautiful)
* axelbandet (skall vara långt, långt & bekvämt!)
* kanvas & skinn (enligt mig är det alltid en hit)

 

canvas

Märke: Benetton
Pris: 679kr


Sista Minuten Thailand (?)

Då var det dags igen. Måste åka till ner till Thailand inom några dagar. Destination: Bangkok. Problemet är den korta tid man har på sig att hitta resebiljett till ett rimligt pris.

Behöver hjälp och vädjar innerligt. Vet ngn därute en bra internetsida/resebyrå m.m så släng iväg en kommentar. I utbyte så köper jag gärna med ngt du så gärna ångra att du inte hann köpa på semestern.

40397-184


Allt är till hjälp.
Tack!

Boudoir By Disaya

Siri och strass har inte alltid gått hand i hand. Om någon förstår sig på hur strass skall användas är det helt klart Boudoir. Här kan du hitta ett överflöd av gudomliga smycken med detaljer man inte tröttnar på vid första laget.


Återkommande birdie som aldrig varit sötare än på detta armband.


Skulle gärna ta mig en rundtur med detta halsband på mig.


Pretty in Pink. Det bedårande med detta halsband är vad som gömmer sig inuti.


Bilder: my-wardrobe.com
Hemsida: boudoirbydisaya.com