En Studie i Empati




Bilden talar för sig själv. I dagens samhälle, där vi oftast är omringade utav lyx och flärd, måste man ta och stanna upp för att ta ett tänkande andetag då och då. Och detta enbart för att se hur bra vi faktiskt har det. Ibland kan det vara alltför lätt att vara girig eller otacksam. Så som en kontrast (för vad min blogg egentligen handlar om) valde jag att lägga upp denna bild som fängslat mig med all sorg och empati en människa kan känna.

''Är det någon som verkligen bryr sig om flickan på trottoaren. Stannar karriäristen någon gång upp i sin kamp mot ett rum med utsikt och tänker efter. Finns det någon plats för empati?''
 
                                                                                                                                                      
                                                                                                                                    Gustav Beijer                                                                                                                                      
                                                                                                                 

Kommentarer
Postat av: Vicky

bra inlägg! Det absolut minsta man kan göra är att uppskatta det man själv har och göra nåt vettigt av det! Ha det bra!

Postat av: corinne

Hej Siri!

Tack för alla dina trevliga kommentarer på min blogg!
När det gäller Marc Jacobs väskan så är den köpt privat av en tjej i usa. Den kostade 2500kr. Har tyvärr bara denna, men funderar kanske på att sälja den, är du intresserad? Har nämligen fått en ny Balenciaga som jag är så kär i!

Ingen anning om ASOS och skor. Men visst är det irriterande? Kan de inte bara höja fraktkostnaden lite!

Rolig blogg du har! Sparad som favorit.

Mvh
Corinne

2006-05-03 @ 23:39:23
URL: http://corinne148-lastyle.blogspot.com/
Postat av: siri

hej!

tack sj du! asos har börjat skicka skor nu igen så det löser sig ; )
ang Marc Jacobs så var/är jag intresserad utav en annan färg, annars hade jag tackat ja.

Tack!

2006-05-12 @ 14:29:09
URL: http://siri.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback