Wrinkle Free Spray

 Vem gillar, och orkar stryka kläder? Ni ska bara veta hur många gånger jag struntat i det för lathetens skull.
Att hitta dina favorit plagg helt skrynkliga längst in i garderoben är allt annat än kul.  Därför har jag upptäckt en produkt jag vill testa, och den kommer som en räddare i nöden.

image315image316

Produkten heter Wrinkle Free Clothing Fabric Spary. Det enda du behöver göra är att spraya medlet på plagget för att sedan skaka/släta bort rynkorna. Funkar bra på alla tyger utom polyester. Resultatet syns på sekunder & används därför flitigt utav stylister & kemtvätt. En liten flaska kostar inte mer än 5 dollar.

Kommentarer
Postat av: donnasandra

Ett annat tips är att hänga plaggen där det är fuktigt, som i badrummet efter att man duschat eller i ett rum med öppet fönster om det regnar ute. Bor man i villa kan man ju hänga ut plagget då det regnar (under tak såklart). Har testat det flera gånger nu och det fungerar superbra!

Postat av: Siri

Donnasandra: Jo då! Jag brukar alltid ta ut kläderna ur torktumlaren då de är lite fuktiga. Skaka dem lite & häng upp. När de torkat är de också skrynkelfria!
Sprayen är mer till för sista minuten ting hade jag tänkt. Det är inte alltid man är förberedd : )

2007-07-25 @ 12:20:56
URL: http://siri.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback