Diamonds Are Forever

Måste bara tipsa om en av de allra bästa filmerna som skapats år 2006. Det är en film utöver det vanliga och heter Blood Diamond med Leonardo Dicaprio i huvudrollen. Dicaprio är en (enligt mig)otroligt underskattad skådis. Visst kan man höra en liten fjortis klocka klinga i samband med namnet. Det går väl hand i hand med alla romansroller han haft i filmer som Titanic & Romeo and Juliet. Men han har utvecklats, vilket märks i hans senaste filmer. 
En som verkar blivit stöpt för sin bi-roll är Djimon Housoun.

Min pojkvän (som förövrigt är en filmfantast) totalvägrade till en början att se filmen med mig. Detta resulterade i att han sett filmen 3 ggr på en vecka. Det säger mycket.

Budskapet i filmen är så starkt och inget man ens tänker på i första laget. Du får se hur allt i universum hänger samman, och även hur vår lycka kan vara någons annans tragedi.
Jag kan inte låta bli att översvämmas av känslor som glädje, hat, sorg och inte minst en längtan till något mer. Blood Diamond är en makalös film som jag tror att alla kan förkippa sig med, på ett eller annat sätt.

Jag vet att jag är usel på att recensera, men se filmen för den talar verkligen för sig själv.



Genre: Drama
Regissör: Edward Zwick
Betyg: ♥♥♥♥ / ♥♥♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback