Nivea Visage

Tänkte recensera några av Niveas produkter som används regelbundet. Jag är inte mkt för smink så pengarna går åt lotion & peelingkrämer istället.



* Pure Energy dagcreme:  
Använder jag dagligen. Den innehåller aprikosextrakt som luktar fräscht utan att låta doften ta över. Väldigt  viktigt iom att det är en ansiktscreme för att inte irritera ögonen.
Huden blir len och den lätta formula med s.k. ljusreflekterande pigment gör att du får en skimmrande lyster i hyn. Effekten syns bara i solljuset dock.
Enligt paketet skall den passa alla hudtyper, men jag tycker inte den passar de med fet hy. Sen står det att den håller i upp till 24h, vilket du kan dra ner till en hel arbetsdag. Dermatologiskt godkänd är den iaf.



Betyg:   ♥♥♥ / ♥♥♥♥♥

* Gentle Water Cleansing Cream:  Köptes istället för Niveas Young Scrub Away som jag annars kan rekommendera starkt. Resultatet känns verkligen på direkten. Gentle Water Cleansing Cream innehåller bland annat aloe vera & kamomill. Passar bra att använda för att ta bort smink med då den också återfuktar ansiktet.  Rengöringscremen ska passa dig med torr & känslig hy.



Betyg:  ♥♥♥ / ♥♥♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback